Wikia

Wikicumsă

Limbajul de programare Pascal

Talk1
36pages on
this wiki

Pascal este unul dintre limbajele de programare de referinţă în ştiinţa calculatoarelor, fiind cel care a definit programarea calculatoarelor. Pascal a fost dezvoltat de elveţianul Niklaus Wirth în 1970 pentru a pune în practică programarea structurată, aceasta fiind mai uşor de compilat. Unul din marile sale avantaje este asemănarea cu limbajul natural limba engleză, ceea ce îl face limbajul ideal pentru cei care sunt la primul contact cu programarea. Pascal este bazat pe limbajul Algol şi a fost denumit astfel în onoarea matematicianului Blaise Pascal, creditat pentru construirea primelor maşini de calcul numeric. Wirth a mai dezvoltat limbajele Modula-2 şi Oberon, similare cu Pascal.

Cele mai populare implementări a acestui limbaj au fost Turbo Pascal şi Borland Pascal, ambele ale firmei Borland cu versiuni pentru Macintosh şi DOS, care i-au adăugat limbajului obiecte şi au fost continuate cu versiuni destinate programării vizuale pentru Microsoft Windows (limbajul Delphi) şi pentru Linux (Kylix).

În prezent există şi alte implementări mai mult sau mai puţin populare, dar gratuite, printre care se remarcă Free Pascal şi GNU Pascal.

ACEST GHID CONŢINE CUMSĂ-URI DESPRE VERSIUNEA PENTRU MS-DOS A BORLAND PASCAL. UNELE INSTRUCŢIUNI POT MERGE ŞI PE VERSIUNEA PENTRU WINDOWS DAR ACEST GHID ESTE DEDICAT EXCLUSIV VERSIUNII PENTRU MS-DOS.

Cumsă-uri din acest ghidEdit

Exemple de programe în PascalEdit

Obiecte din acest ghid Edit

aaaaaaaaaaaa

Around Wikia's network

Random Wiki